W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat, centrum Kołobrzegu doświadczyło licznych zmian. Szczególnym zjawiskiem okazało się likwidowanie bocznic kolejowych, które wcześniej przecinały miejską tkankę. Rozbiórka starych torowisk umożliwiła przeprowadzenie nowych inwestycji drogowych, a wiele firm miało możliwość zarobienia na realizacji zamówień związanych z tą transformacją. Strategiczne znaczenie miała bocznica znajdująca się przy kołobrzeskim Porcie Wojennym, która w przeszłości była używana do transportu sprzętu wojskowego.
Rzecznik prasowy ratusza w Kołobrzegu, Michał Kujaczyński, zapewnia jednak, że nie ma planów na rewitalizację tej bocznicy kolejowej. Jak wyjaśnia, teren, na którym dawniej znajdowało się torowisko, został sprzedany przez Agencję Mienia Wojskowego w 2009 roku.
Po latach na miejscu dawnej bocznicy powstała ścieżka rowerowa. Jest to miejsce, które obecnie cieszy się dużym uznaniem wśród mieszkańców miasta – podkreśla Michał Kujaczyński.
Jedynym fragmentem dawnego układu kolejowego, który przetrwał do dziś, jest bocznica do Portu Handlowego. Dzięki decyzji Zarządu Portu Morskiego w Kołobrzegu, kilka lat temu przeszła remont i nadal jest użytkowana.